Wskazówki, które pomogą Ci wypromować bloga – część 1
Gotowe – założyłeś bloga! Wybrałeś atrakcyjny wizualnie, przejrzysty szablon, stworzyłeś pierwsze wpisy, doczekałeś się kilku komentarzy. Co teraz? Jak sprawić, by Twój blog zyskał nowych czytelników? Jak skutecznie promować go w Internecie? Wbrew pozorom nie jest to takie trudne, o czym za chwilę się przekonasz! Oto 6 wskazówek, które pomogą Ci wypromować Twojego bloga w sieci:
Wspólnie organizowane konkursy, wzajemne polecenia, czy gościnne wpisy na blogach – to doskonały sposób na to, by dowiedziało się o Tobie i Twoim blogu jeszcze więcej osób. Zaproponuj więc wspólny projekt innemu blogerowi z Twojej branży – może zaprosisz go do udzielenia wywiadu na Twoim blogu? Albo opublikujecie wspólny artykuł? Możliwości jest wiele i z pewnością warto je wypróbować.
Unikasz mediów społecznościowych jak ognia? Najwyższy czas, byś się z nimi zaprzyjaźnił! Nawet jeśli nie czujesz bluesa do Facebooka czy Instagrama pamiętaj, że to właśnie tam mogą kryć się Twoi potencjalni odbiorcy. Nie musisz prowadzić kont we wszystkich istniejących mediach – na początek wybierz jedno i opanuj jego obsługę do perfekcji. Gdy Twój fanpage będzie wyglądał co najmniej przyzwoicie, podbijaj kolejne platformy i zdobywaj kolejnych, nowych czytelników!
Jeśli chcesz, by Twój blog wypłynął na szerokie wody, nie czekaj, aż odbiorcy sami Cię znajdą – to Ty musisz ich pozyskać i poinformować o swoim istnieniu. Powyższe wskazówki z pewnością Ci w tym pomogą, choć stanowią zaledwie część z tych, o których powinieneś wiedzieć i stosować. Kolejne poznasz w drugiej części artykułu!
![]() |
Blog |
Content nie broni się sam
Nawet jeśli niektórzy uparcie powtarzają, że dobre treści bronią się same, nie licz, że tak właśnie będzie w przypadku Twoich wpisów. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że stanie się odwrotnie, dlatego staraj się swoim tekstom pomagać. W jaki sposób? Dbając o dobrej jakości zdjęcia i detale: śródtytuły, nagłówki, odpowiednią, czytelną czcionkę i to wszystko, co sprawia, że Twoje wpisy wyglądają atrakcyjnie i zachęcają do lektury.Określ grupę docelową
Wielu blogerów doskonale wie, o czym pisze. Niestety, nie wszyscy zdają sobie do końca sprawę, dla kogo piszą. Tymczasem wiedza ta pozwoli Ci lepiej promować Twojego bloga w mediach społecznościowych, a jednocześnie ułatwi komunikację z czytelnikami. Jeśli dopiero zaczynasz blogowanie, zastanów się, kto będzie odbiorcą Twoich treści, w jakim wieku będzie Twój czytelnik, jakie będą jego zainteresowania. Jeśli bloga prowadzisz już jakiś czas i myślisz nad jego rozwojem, prześledź statystyki w Google Analytics – sprawdź, skąd bierze się ruch na Twojej stronie i kim są Twoi czytelnicy.Wysyłaj newsletter
Słyszałeś, że w dobie aktywności marek w social media, newsletter odszedł do lamusa? Nic bardziej mylnego! Wiele osób chętnie wejdzie na Twojego bloga, jeśli im o tym przypomnisz. Nie wszyscy dostrzegą wzmiankę o nowym wpisie na Facebooku, dlatego nie wahaj się i poinformuj o nim w wysyłanym raz na jakiś czas newsletterze.Stań się częścią blogosfery
Prowadzisz swojego bloga, ale rzadko bywasz na innych, nie mówiąc już o komentowaniu? Najwyższy czas na zmiany! Nawet jeśli nie czujesz potrzeby, by stać się aktywną częścią blogosfery, spróbuj się do tego przekonać. Dzięki udzielaniu się na innych blogach zyskasz nowe znajomości, a być może również – nowych czytelników. Inni blogerzy dowiedzą się o Twoim istnieniu, a co za tym idzie, prawdopodobnie zechcą podzielić się Twoim artykułem ze swoim audytorium.
Współpracuj
Wspólnie organizowane konkursy, wzajemne polecenia, czy gościnne wpisy na blogach – to doskonały sposób na to, by dowiedziało się o Tobie i Twoim blogu jeszcze więcej osób. Zaproponuj więc wspólny projekt innemu blogerowi z Twojej branży – może zaprosisz go do udzielenia wywiadu na Twoim blogu? Albo opublikujecie wspólny artykuł? Możliwości jest wiele i z pewnością warto je wypróbować.
Bądź w mediach społecznościowych
Unikasz mediów społecznościowych jak ognia? Najwyższy czas, byś się z nimi zaprzyjaźnił! Nawet jeśli nie czujesz bluesa do Facebooka czy Instagrama pamiętaj, że to właśnie tam mogą kryć się Twoi potencjalni odbiorcy. Nie musisz prowadzić kont we wszystkich istniejących mediach – na początek wybierz jedno i opanuj jego obsługę do perfekcji. Gdy Twój fanpage będzie wyglądał co najmniej przyzwoicie, podbijaj kolejne platformy i zdobywaj kolejnych, nowych czytelników!Jeśli chcesz, by Twój blog wypłynął na szerokie wody, nie czekaj, aż odbiorcy sami Cię znajdą – to Ty musisz ich pozyskać i poinformować o swoim istnieniu. Powyższe wskazówki z pewnością Ci w tym pomogą, choć stanowią zaledwie część z tych, o których powinieneś wiedzieć i stosować. Kolejne poznasz w drugiej części artykułu!
Komentarze
Prześlij komentarz